vineri, 8 august 2014

Sfantul Ioan Damaschin despre antihrist

Se cuvine sa se stie ca trebuie sa vina antihrist. Este antihrist tot cel care nu marturiseste ca Fiul lui Dumnezeu a venit in trup (I Ioan IV, 3; II Ioan 7.), ca este Dumnezeu desavarsit si ca s-a facut om desavarsit, fiind in acelasi timp si Dumnezeu. Dar in sens propriu si special, antihrist se numeste acela care vine la sfarsitul veacului (Matei XIII, 40; XXIV, 5.). Trebuie, insa, mai intai sa se propovaduiasca Evanghelia la toate neamurile, dupa cum a spus Domnul (Matei XXIV, 14.). Si atunci va veni spre mustrarea iudeilor potrivnici lui Dumnezeu. Domnul le-a spus lor: “Eu am venit in numele Tatalui Meu si nu ma primiti; vine altul in numele Lui si pe acela il veti primi” (Ioan V, 43.). 
Iar apostolul: “Pentru aceea, pentru ca n-au primit dragostea adevarului ca sa se mantuiasca, va trimite lor Dumnezeu lucrarea inselaciunii, ca sa creada minciunii, pentru a fi osanditi toti acei care n-au crezut adevarului, ci le-a placut nedreptatea” (II Tesalonicieni, II, 10-12.). Asadar, iudeii n-au primit pe Domnul Iisus Hristos si Dumnezeu care este Fiul lui Dumnezeu, dar vor primi pe inselator, pe cel care se numeste pe sine Dumnezeu. Caci se va numi pe sine insusi Dumnezeu, il invata ingerul pe Daniil, spunand asa: “Nu va tine seama de Dumnezeul parintilor lui” (Daniil XI, 37.). Iar apostolul spune: “Sa nu va amageasca pe voi nici intr-un chip, ca va veni mai intai lepadarea de credinta si se va arata omul pacatului, fiul pierzarii, potrivnicul, care se inalta mai presus de tot ce se numeste Dumnezeu sau este inchinat, asa incat sa sada el in Biserica lui Dumnezeu, aratandu-se pe sinesi cum ca ar fi Dumnezeu” (II Tesaloniceni II, 3-4.). Cand spune apostolul “in Biserica lui Dumnezeu”, nu vorbeste de Biserica noastra, ci de cea veche (Adica de Templul din Ierusalim (n.n.).), de cea iudaica. Caci antihrist nu va veni la noi, ci la iudei. Nu va veni pentru Hristos, ci contra lui Hristos; pentru acest motiv se si numeste antihrist.

Trebuie mai intai sa se predice Evanghelia la toate neamurile (Matei XXIV, 14.). “Si atunci se va arata cel fara de lege, a carui venire va fi cu lucrarea satanei, cu toata puterea si cu semne si cu minuni mincinoase, cu toata amagirea nedreptatii la cei care pier, pe care Domnul il va omori cu graiul gurii Sale si-l va pierde cu venirea aratarii Sale” (II Tesaloniceni II, 8-9.). Deci nu insusi diavolul se face om asa cum s-a inomenit Domnul - sa nu fie! - ci se naste om din curvie si primeste toata energia lui satan. Caci Dumnezeu, cunoscand mai dinainte toata perversitatea vointei lui, pe care o va avea, ingaduie ca sa locuiasca diavolul in el.

Se naste deci din curvie, dupa cum am spus, este crescut in ascuns si pe neasteptate se rascoala, se impotriveste si imparateste. La inceputul imparatiei lui, dar mai degraba a tiraniei lui, ia chipul sfinteniei, dar cand ajunge stapanitor, persecuta Biserica lui Dumnezeu (Matei XXIV, 6-10.) si-si face cunoscuta toata rautatea lui. Va veni cu “semne si minuni mincinoase” (II Tesaloniceni II, 9.), inselatoare si nu adevarate si pe cei care au slaba si neintarita temelia mintii ii va insela si-i va desparti de Dumnezeul cel viu, incat “sa se sminteasca de va fi cu putinta si cei alesi” (Matei XXIV, 24.).

Vor fi trimisi Enoh si Ilie Testiveanul (Maleahi IV, 5; Matei XVII, 10-12; Marcu IX, 11-12.), si “vor intoarce inima parintilor catre copii” (Maleahi IV, 6.), adica sinagoga catre Domnul nostru Iisus Hristos si catre predica apostolilor, dar ei vor fi omorati de antihrist. Si va veniDomnul din cer, in chipul in care sfintii apostoli l-au vazut mergand la Cer (Fapte I, 11.), Dumnezeu desavarsit si om desavarsit, cu slava si putere (Luca XXI, 27.) si va omori pe omul fara de legi si pe fiul pierzarii cu Duhul gurii Lui (II Tesaloniceani II, 8.). Asadar, nimeni sa nu astepte pe Domnul de pe pamant, ci din cer, dupa cum insusi ne-a dat incredintare (Matei XVI, 27; XXV, 31; Luca XXI, 27.).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu