vineri, 23 ianuarie 2015

Gherasim Bratu si Onufrie Caruntu insala lumea spunand ca apartin de Biserica Ortodoxa. Marturii despre secta romaneasca de la Milano

Preluare dupa ASTRADROM

Demascarea unei secte 
ce se ascunde la umbra Bisericii Ortodoxe Române

    Nici o patriarhie ortodoxa din lume nu recunoaste secta lui Gherasim (Gheorghe Bratu) ca fiind canonica. In ciuda afirmatiilor eronate pe care adeptii sectei le furnizeaza, nu exista nici un document scris care sa dovedeasca o posibila comuniune cu aceste patriarhii ortodoxe. In aceeasi situatie este si secta lui Evloghios intitulata “Mitropolia de Milano si Aquilea” din care descinde si cea a lui Gherasim. Scopul acesteia este de a face prozelitism in randul românilor emigranti. Gherasim incearca acelasi lucru in Romania.

    Nu exista nici o cerere scrisa prin care Gherasim Bratu sa isi fi anuntat mutarea (transferul) din jurisdictia Patriarhiei Romane intr-o alta patriarhie ortodoxa din lume. Felul prin care acesta incearca sa isi justifice “succesiunea apostolica” si intemeierea sectei de la Milano este lipsit de argumente canonice. In secta de la Milano acesta a intrat in comuniune cu alti clerici caterisiti de BOR pentru abateri morale, pedofilie si homosexualitate.
    
 Onufrie (Emilian Caruntu) nu a dovedit inca motivele “prigonirii” sale de catre BOR si recurge la speculatii. 

    Singurul ierarh roman pentru Italia recunoscut de Patriarhia Ortodoxa de la Constantinopol si de toate Bisericile Ortodoxe canonice (a Constantinopolului, a Rusiei, a Greciei, a Romaniei, a Ierusalimmului, a Bulgariei, a Serbiei etc.) este episcopul Siluan Spam din BOR si parohiile ce apartin de acesta. Romanii plecati la munca in Italia nu disting diferenta dintre lacasurile de cult, care sunt ortodoxe (canonice) si cele care apartin acestei secte.

    Situatia canonica si juridica a sectei lui Gherasim Bratu este foarte dubioasa. Gherasim a cautat tot felul de modalitati pentru a-si castiga legalitatea. Astfel pentru a avea temei juridic si-a infiintat o asociatie, iar pentru a avea temei canonic si-a cautat o “Biserica” de care sa apartina. Numele asociatiei este “Mitropolia autonoma”. Aceasta asociatie nu are caracter sacramental, ci doar juridic.
    Istoricul grupării schismatice condusa de Gherasim Bratu (fost preot in BOR - pensionar) este unul cat se poate de controversat. Aceasta descinde din secta numită: “Mitropolia de Milano si Aquilea”. Pe site-ul oficial al acestei fractiuni se mentioneaza ca sunt in comuniune cu Biserica Rusa, Greaca, Sarba, etc. Aceasta e o minciuna deoarece, pana in prezent, nu exista nici un document prin care sa ateste comuniunea cu secta lui Gherasim a uneia dintre Bisericile Ortodoxe canonice din lume. Pentru a-si justifica asa-zisa canonicitate, in “istoricul” prezentat pe siteul sectei, se foloseste o increngatura de ierarhi controversati si comuniuni dubioase care sunt false argumente ale continuitatii apostolice, pe care Gherasim incearca sa dea impresia ca ar avea-o. 

    Nici Biserica pe stil vechi din Romania (de la Slatioara) nu recunoaste canonicitatea sectei “pe stil vechi” a lui Gherasim Bratu. Intr-o discutie telefonica purtata cu PS Iosif Botosaneanul acesta ne spune: “Nu avem treaba cu ei, sunt niste nebuni. Toti sunt caterisiti si acum cauta disperati sa se agate
de ceva. Sunt in legaturi cu niste ucrainieni, nu cu noi. Nu avem de-a face cu ei, suntem oameni seriosi”. Stilistii din Romania spun ca pentru ei este o necinste ca acest Gherasim se foloseste de calendarul vechi pentru a-si justifica existenta “canonica”. Acestia considera ca “pentru Gherasim nu conteaza ca tine de calendarul vechi sau nou, ci important este sa fie lider religios si sa aiba propria biserica in care sa faca doar ce doreste. Noi nu avem nici o vina pentru ce se intampla acolo. E problema Patriarhului Daniel pe care trebuie sa si-o rezolve fara a ne implica si pe noi. Cei care au creat sminteala sunt fosti preoti ai BOR”. 

    La solicitarea redactiei am primit un comunicat din partea Patriarhiei Romane. In acest comunicat se arata motivele caterisirii: pentru abateri canonice, încălcarea sistematică a unor prevederi din regulamentul vieţii monahale şi practici liturgice neconforme cu rânduiala ortodoxă. Credincioșii sunt avertizati de situație. Il vom posta in format scanat - la sfarsit.

     Situatia canonica a lui Onufrie Caruntu este o alta chestiune controversata. Acesta a fost vietuitor la manastirea Sihastria Raraului din judetul Suceava. Staretul acestei manastiri este Arhimandritul Ioan Larion Neagoe, un om bland, smerit si cu ravna curata in cele duhovnicesti. Una dintre problemele pe care Onufrie le avea, in ultima perioada, era neascultarea si nesupunerea. Fiind bolnav si stand mai mult prin mediul urban, acesta s-a obisnuit sa faca tot ce dorea fara sa mai ceara voie staretului de care apartinea canonic: Pleca cand dorea el, si venea tot asa, cand vroia. De multe ori nu stia nimeni unde si cu cine merge. Noi trebuie sa iertam si sa toleram anumite neputinte, dar parintele staret vrea sa vada si indreptare atunci cand gresim” spunea parintele Haralambie. Ispita a pornit de cand icoana Sfantului Efrem cel Nou a inceput sa izvorasca mir. Onufrie era tot mai solicitat de diferite persoane, oameni de tot felul, si astfel a inceput sa il prinda slava desarta. Ii placea sa mearga prin casele oamenilor, sa tina legaturi cu lumea ce il contacta etc. Staretul i-a interzis sa faca senzatie cu icoana, sa mearga prin parohii, prin locuri publice si prin casele oamenilor. Aceasta il nemultumea pe Onufrie si astfel a inceput sa nu mai faca ascultare de mai marii sai ierarhici. Pentru nesupunere si razvratire in cautarea sa de senzational, a fost oprit de la slujire. In aceasta situatie au aparut tensiuni si Onufrie s-a gandit sa se orienteze in alta parte. Incercand mai multe posibilitati, in cele din urma a ajuns in secta lui Gherasim Bratu unde este lasat sa stea cu icoana oriunde si oricat doreste. Practic, interesele sunt reciproce, caci si Gherasim are nevoie sa atraga enoriasi la secta sa.

    Onufrie a tainuit intentia de a pleca din BOR si felul in care s-a petrecut aceasta lasa de dorit. Apropiatilor sai le spunea ca a fost prigonit si amenintat cu bataia, iar cei care ii contesta fapta sunt considerati masoni sau corupti. Acestea, pana in prezent, Onufrie nu le-a putut dovedi. Poate o va face vreodata, dar pana atunci ramane la latitudinea fiecaruia sa creada ce doreste. Ne punem intrebarea: cine si pentru ce l-a prigonit? A luptat Onufrie pentru o cauza dreapta cand era in BOR? A facut o declaratie publica care sa deranjeze pe cineva sau care sa starneasca polemici? Ce a facut Onufrie pentru a fi prigonit? La aceasta intrebare nu au putut raspunde nici sustinatoarele acestuia – Silvana Riciu si Lavinia Brisoghe (ambele de buna credinta, dar…). 

Din discutia purtata cu parintele Eftimie Mitra, de la Schitul “Sfintii Romani”, putem vedea unele detalii legate de secta lui Gherasim Bratu precum si cateva consideratii canonice din punct de vedere ortodox:

-Sustinatorii lui Gherasim spun ca avocatul Daniel Ionascu a contestat ca icoana este facatoare de minuni.
-Nu cred ca a contestat-o. Ci doar a avut neincredere in faptul ca inca mai izvoraste mir. A cerut sa o verifice trei zile intr-un alt loc decat cel amenajat de Onufrie si Gherasim. 

-Dar Onufrie refuza categoric orice verificare…
-Acesta este unul din motivele care da de gandit. Ce ar fi de ascuns daca esti sincer? Pe langa aceasta s-au mai intalnit cazuri la Milano cand doi ierarhi ciudati anume Onufrie de Bergamo si Avondios de Como din “mitropolia” de Milano si Aguilea au facut trucuri de acest gen pentru a castiga adepti si venituri. Ambii au fost exclusi din BOR, iar aceasta excludere a fost recunoscuta de catre toate patriarhiile ortodoxe din lume. Avondios, este unul dintre ierarhii necanonici din Occident plecati din BOR. Numele sau este Dimitrie Bica si, intr-o perioada era staret la manastirea “Sfintii Petru si Pavel” din Caransebes. A fost caterisit de episcopia de Caransebes pentru fapte imorale si a plecat in Italia, la Milano, unde pretindea ca a fost nedreptatit de BOR si s-a autoproclamat episcop de Como pe stil vechi. 

-Pentru ce a fost caterisit?
 -A savarsit pacatul sodomiei. Lucrul a fost dovedit si apoi caterisit fara discutii. Ulterior a recunoscut ca este homosexual, iar pe un portal de discutii din Italia homosexualii se lauda cu acest ierarh ca e din tagma lor. Astfel de lucruri te face sa te indoiesti de tot ce e in legatura cu ei: persoane, icoane, acte caritabile, amabilitati si multe altele. Daca stati sa urmariti, in secta lui Ghenadie, s-au adunat preoti caterisiti din BOR. Cine a participat la “slujbele” lor au vazut cine sunt “clericii” acesteia. De unde sunt adunati acei “clerici” si cum au ajuns in aceasta secta. Singuri sa trageti concluziile. Multi dintre ei isi doreau ranguri pompoase pe care nu le puteau avea in BOR, sau in alta parte, de unde au plecat. Gherasim le-a dat ranguri aproape la toti, desi nu cred ca sunt in total mai mult de 30 in intreaga tara cu cei din Italia la un loc. Inclusiv numele pompos dat asociatiei te ajuta sa intelegi inselarea care o pun la cale: “Mitropolia autonoma dupa vechiul calendar a Europei de vest si a Americii”. Unde ai vazut o mitropolie a unui continent cu mai putin de 30 de clerici la un loc? Inca si autonoma… Cuvantul “autonoma” dovedeste ca nu au nici o comuniune cu vreo Biserica canonica din lume. Vedeti si sfintii pe care ii folosesc mereu in bisericile lor, sunt sfinti la care credinciosii de rand au multa evlavie cum ar fi Sfantul Nectarie de Eghina, Sfantul Efrem cel nou din Grecia, Sfantul Ioan Rusul si altii care sunt cautati de oameni pentru minunile facute. Sunt vicleni, caci nu spun oamenilor ca sunt rupti de Biserica ortodoxa. Mereu lasa de inteles ca sunt preoti ortodocsi fara sa specifice ca nu sunt recunoscuti de nici o patriarhie ortodoxa. Justificarile lor sunt foarte intortochiate. Spun ca sunt hirotoniti de catre un anume episcop care la randul sau e hirotonit de un alt episcop la fel de ciudat si tot asa pana le imbarliga de-a binelea de te si obosesc. Istoria lor nu curge lin si clar, ca in cazul BOR sau a unei Biserici canonice, de la infiintare pana in prezent. De fapt acei episcopi care le-au dat “canonicitatea”, la randul lor, nici ei nu au fost canonici. Se recunosc reciproc intre ei, in functie de interese, dar nici unul dintre acestia nu sunt recunoscuti de vreun sinod sau patriarhie a unei Biserici Ortodoxe canonice cum ar fi Patriarhia Ierusalimului, Patriarhia Rusa, Sarba, Bulgara, Patriarhia de Constantinopol si celelalte. In cazul lui Gherasim Bratu e la fel. Acesta, dupa plecarea tainuita din BOR, spun tainuita pentru ca nu a anuntat nici un ierarh din BOR ca ar vrea sa se transfere sau sa plece intr-o alta organizare administrativa bisericeasca, a facut parte si dintr-o “mitropolie” la fel de ciudata si de “autonoma” a unui Onufrie Pop intitulata “Mitropolia Autonoma Crestin Ortodoxa dupa vechiul calendar din Italia” cu sediul la Bergamo. Numele acestui Onufrie este Olivian Pop Bindiu. A fost exclus din BOR si a pactizat cu Filaret al Kievului care i-a dat titlul de mitropolit al Europei, Americii si Canadei. Acest Filaret, la randul sau, este tot necanonic. S-a autoproclamat patriarh al Kievului facandu-si o formatiune religioasa rebela numita “Biserica Autonoma Adevarat Ortodoxa a Ucrainei”. Profitand de sentimentul national al unor ucrainieni anti-rusi si-a atras un numar insemnat de adepti. Nici secta lui Filaret nu este recunoscuta de vreo patriarhie ortodoxa din lume. De la Filaret, acest Onufrie Pop a plecat in secta lui Evloghios numita “Mitropolia de Milano si Aquilea”. S-a tot perindat asa de ici colo in tot felul de asociatii si organizatii neguvernamentale religioase dubioase cu slujitori homosexuali exlusi din Biserica Ortodoxa. Dupa niste conflicte personale pe care Gherasim Bratu le-a avut cu vicarul Avondios, s-a rupt de acestia facandu-si propria mitropolie, tot de Milano, cu toate ca activitatea acesteia e in Bucuresti. Stau cu pancarda pe strazi si in locuri publice adunand bani pentru anumite lacasuri de cult fara sa scrie undeva, cu litere cat de mici, ca acele biserici sau manastiri pe care ei spun ca le construiesc nu apartin canonic de BOR si nu sunt recunoscute de nici o patriarhie Ortodoxa. Avand imbracaminte ca si preotii si monahii din BOR, omul simplu nu realizeaza ca acestia sunt rupti canonic de Biserica Ortodoxa. Astfel lasa loc confuziei, iar confuzia si lucrurile neclare, sunt arme moderne ale diavolului. Acest Onufrie Pop nu avea credinciosi la noua sa “mitropolie” din Milano. Dupa ce a atras lumea cu o icoana factoare de minuni “enoriasii” au inceput sa apara. Asa si-a castigat un numar destul de insemnat de adepti, e drept ca nu oameni seriosi, dar numarul lor a sporit. L-a fel ca si in cazul de fata, Onufrie Pop de Bergamo nu a lasat pe nimeni sa verifice acea icoana. Pe undeva, indoiala acestui avocat e de inteles. Cine cunoaste dedesupturile acestei secte nu se poate sa nu-si puna macar cel mai mic semn de intrebare.

-Cum putem sti daca un calugar care sta pe strada la colecta e din BOR sau din alta parte?
-Simplu. Intrebati-l daca are vreun document, o legitimatie sau macar o adeverinta pe care sa specifice din ce patriarhie fac parte. Daca nu au, e bine sa stiti ca monahii din BOR nu au voie sa stea pe strazi la cersit. Patriarhia Romana interzice categoric acest lucru. Daca cumva e o nevoie urgenta de ajutor undeva, aceasta se poate face prin parohii sau prin biserici, dar cu siguranta nu pe strada sau in fata garii la cersit. Confuzia pe care cei din secta lui Gherasim o lasa e intentionat creata caci altfel nimeni nu le-ar da nimic. Tocmai din acest motiv, Gherasim nu va recunoste nimic din ratacirea sa. Daca va recunoaste ca e rupt de Biserica, nu mai poate face aceasta confuzie in randul credulilor si astfel va pierde totul. Asa macar va ramane cu cativa naivi care se vor tine de “povetele” si de “slujbele” lui, crezandu-l ca e “ortodox”.

- Interesant... Iti faci Mitropolie in Italia sa functionezi in Romania.
-Aici e secretul inselarii in plan juridico-canonic. In Romania erau cunoscuti si nu aveau sanse. In Milano sunt deja cateva fractiuni ciudate de “mitropolii” autonome romanesti. Radacina acestora este o alta fractiune sectara numita “Mitropolia autonoma de Milano si Aquilea”, a lui Evloghios, care, la randul ei, e in aceeasi situatie nefiind recunoscuta de nici o patriarhie ortodoxa din lume. Sunt atat de multi romani in Italia incat sa fie nevoie de mai multe mitropolii? Si-au facut si acolo vreo asociatie si s-au invartit dupa deget. O mitropolie romaneasca in Italia pentru Europa si America. Suna ca nuca in perete. Din punct de vedere canonic, nici o Patriarhie nu are voie sa faca lacasuri de cult pe teritoriul canonic al altei patriarhii. Va dati seama ce haos ar iesi? Din acest motiv au fost cateva divergente intre Patriarhia Romana si cea de la Ierusalim. Patriarhia noastra are un asezamant la Ierihon, in Tara Safanta, unde este teritoriul canonic al Patriarhiei de Ierusalim. Aceste divergente au fost doar de ordin administrativ deoarece preotii romani de la Ierihon nu faceau prozelitism, nu se foloseau de acea manastire sa faca dezbinare intre credinciosii patriarhiei de Ierusalim. La fel este si in cazul unei mitropolii sau episcopii. Conform canoanelor acestea nu-si pot desfasura activitatea pe teritoriul unei alte episcopii sau a unei alte mitropolii. De exemplu Patriarhia Romana are mitropolii si episcopii in Europa pentru romanii din aceasta parte a lumii; Episcopia romanilor din Italia are sediul la Roma. Patriarhia Rusa are episcopii si mitropolii pentru rusii din Europa. Asa si grecii si fiecare patriarhie: infiinteaza episcopii sau mitropolii acolo unde este cazul, unde au credinciosi si au nevoie si de o organizare administrativa. Acest lucru este valabil doar pentru tarile care nu au patriarhii ortodoxe proprii, cum este si cazul Italiei. Toate patriarhiile nu se incalca una pe alta facand prozelitism, ele sunt in comuniune din toate punctele de vedere, recunoscandu-si reciproc si episcopiile sau mitropoliile pe care le au. Daca aceasta organizare de la Milano ar apartine de greci sau de rusi, sau de una din patriarhiile orotodoxe existente in lume, ar intra in canonicitate si ar fi in comuniune cu episcopia deja decunoscuta a BOR cu sediul la Roma. Despre aceasta se poate face in tratat destul de amanuntit daca va fi cazul. Aceasta mitropolie de la Milano este ca si cum ar exista o mitropolie ungureasca in Rusia pentru americanii din Franta, dar care sa isi aiba sediul in Grecia si sa functioneze in Australia! Asa ceva, rasucit dupa deget. In Italia exista o episcopie pentru romanii de acolo. Secta de la Milano despre care vorbim nu isi are nici un temei. Scopul este clar: prozelitism cu implicatia unor razvratiti ai Bisericii Ortodoxe Romane prin care sa se atraga adeptii de nationalitate romana. Intentia lui Gherasim este sa faca sediu si la Mogosoaia, in Bucuresti, dar sa apartina tot de Milano pentru a fi de capul lor si a putea invarti lucrurile dupa bunul plac. Din cate stiu nu se mai face acum, dar ei incearca o alta varianta. In Grecia sunt vreo 14 astfel de fractiuni care spun ca sunt ortodocsi pe stil vechi, dar care nu se recunosc intre ele. Una dintre acestea le-a dat si celor de la Milano “comuniunea”, dar la randul ei nici ea nu este canonica fiind rupta din Biserica Greciei. Uite asa, romanii nostri plecati in Italia, daca nu sunt atenti, risca sa ajunga in secte de acest gen. In prezent singurul episcop roman din Italia recunoscut de patriarhia de Constantinopol, de toate patriarhiile si sinoadele ortodoxe din lume, este PS Siluan Spam din BOR, restul sunt asa, ciudati si dubiosi ca Gherasim Bratu, Avondios, Onufrie Pop, Evloghios, Giovani Mapelli si altii ca ei in cautare de credinciosi. Putem compara cu un ofiter tradator intr-o armata care a fost prins si degradat. Acesta dezertand incearca sa isi faca o alta armata in paralel cu cea din care a fost exclus; isi da siesi grad de general. Ca sa fii general, ai nevoie de soldati. De unde sa ii ia decat din armata in care a fost, ca nu are alta varianta. Aceasta fac ei acum, isi cauta soldati in diferite moduri. Nici un episcop, chiar canonic fiind, nu poate da binecuvantarea pentru infiintarea unui sinod, asa de capul lui. Infiintarea de patriarhii, mitropolii sau episcopii se poate face doar de catre sinoadele canonice. Conditia ca acestea sa fie valide este recunoasterea oficiala primita din partea tuturor sinoadelor ortodoxe din lume. Ce fac acestia este o amagire draceasca si tulburare ieftina. Ce ar fi daca fiecare episcop si-ar face propria “Biserica” sau propriul “sinod”? Ar iesi o harababura in toata regula. Cei care au creat aceste schisme sunt slujitori ai satanei, nu ai lui Hristos. Dupa roadele lor ii veti cunoaste. Haosul nu e de la Dumnezeu. Insusi Evloghios si Avondios au recunoscut necanonicitatea acestei secte de “Milano si Aquilea” in urma cu aproximativ doi ani. Au vrut sa intre in Patriarhia Moscovei, dar pentru ca nu li s-au dat rangurile mult asteptate (Patriarhia Moscovei nu le-a recunoscut harul arhieriei –n.n.), s-au reintors la Milano si au continuat in aceeasi inselare ca pana atunci. Asta dovedeste ca nu cauta pacea si slujirea sincera lui Hristos. Tulburarea lor o transmit si altora. In Italia incita mereu credinciosii romani impotriva episcopului Siluan Spam, astfel incercand sa isi atraga adepti. La fel si Gherasim in Bucuresti, isi incita adeptii impotriva BOR venind cu fel de fel de explicatii, ba ca sunt masoni, ba ca sunt corupti sau cine stie ce pacate grele au. Acest Gherasim este un frustrat care nu a reusit sa obtina nici un rang in BOR si acum incearca sa rupa Biserica si sa faca vrajba intre credinciosi. Isi atrage cativa adepti mai creduli si se zbate cu tot felul de gesturi frumoase sa ii pastreze. Nu il deranjeaza consecintele, ba chiar dimpotriva, le considera niste “victorii”. Sa presupunem ca interesul infiintarii acestor secte ar fi problema calendarului. Atat in Romania cat si in Grecia sunt deja culte ortodoxe de ritul vechiului calendar. Pentru ce infiinteaza altele? Este cat se poate de clar, nu calendarul e problema si nici nevoia romanilor de a avea noi secte. O fi doar nevoia unora de a face tulburare si de a castiga ceva, cat de cat…

-Care ar fi rezolvarea acestei situatii?
-Juridic nu ai cum pentru ca isi fac asociatii si in spatele lor se ascund mult si bine. Totul este legal, dar… dracesc. Pe vremea lor, Arie si Nestorie au fost anatematizati si numele lor facute publice. Lumea stia cine sunt pentru a se feri de ei. S-ar putea trimite circulare pe la parohii si cate altele. Aceasta este deja treaba celor care decid in pozitiile de sus, eparhiile, sinodul etc. Cu cativa ani in urma am fost intr-un pelerinaj in Rusia. Cand am trecut prin Ucraina am mers pe la cateva manastiri si biserici. La fiecare intrare in biserica, la usa sau la poarta era o placa pe care scria ca aceasta biserica apartine de patriarhia Moscovei, pentru a nu crede oamenii ca apartine de acel rebel Filaret de la Kiev. In unele locuri erau si poze cu preotii canonici ortodocsi din zona pentru a fi cunoscuti de credinciosi. In felul acesta ei stiau cum sa se fereasca de preotii falsi ai lui Filaret. Asa am aflat eu ca in Ucraina se formase deja o “Biserica” paralela cu cea canonica care apartine de Patriarhia Moscovei. La inceput am ramas putin surprins, dar m-am elucidat imediat si am inteles situatia. Nici lui Filaret nu are nimeni ce sa ii faca deoarece este sustinut politic de pro-europeni. Cele mai multe biserici le-a obtinut cu forta, cand la conducerea Ucrainei era un presedinte catolic. Striga sus si tare impotriva masoneriei, dar acestia ii infaptuiesc planurile: prin Filaret s-a reusit ruperea bietilor ucrainieni in doua. E ca si cum politicienii nostri striga in campania electorala impotriva coruptiei, dar ei sunt cei mai corupti. Lucrurile sunt evidente pentru cine are ochi sa vada si vrea sa fie sincer. Sa nu ne spuna Gherasim sau Onufrie ca ei sunt victimele masoneriei ca nu-i cred. Sa ne uitam la consecinte. Crede cineva ca masoneria are interesul sa pastreze unitatea Bisericii Romane? Si ii prigonesc pe ei ca s-au rupt de Biserica!? Profita de o psihoza anti-BOR pe care o si alimenteaza in mintile unor adepti. Cu aceasta ii tine incatusati astfel incat sa fie refractari fata de tot ce vine din partea Bisericii.

-Ati pomenit de un episcop numit Giovani Mapelli. Cine este?
-Ohoo, da si asta e tot ca ei. O adunatura de homosexuali prinsi cu dovezi si apoi caterisiti. Este un “episcop” italian. In urma cu vreo sapte ani, acesta a participat imbracat in vesminte preotesti la un mars pentru sustinerea homosexualilor. Acest asa-zis episcop este cel care i-a facut legatura la Avondios cu Evloghios si de atunci au ramas mult timp impreuna conducand aceasta “mitropolie” de la Milano, aceasta chiar la putin timp dupa caterisirea lui Dimitrie Bica (Avondios –n.n.) de catre Episcopia de Caransebes. Ce nume pompoase si-au pus, ca la greci cu “-os” la final.

-Sa inteleg ca acest Gherasim Bratu e un fel de Ioan Preoteasa din Bucuresti care s-a autoproclamat patriarh sau mitropolit al Romaniei? I se mai spunea si Ioan Valahul. Acesta pretindea ca avea “canonicitate” de la un ierarh din Ucraina.
-Ceva de genul. Atata doar ca Ioan Preoteasa nu a avut “sansa” de a pune mana pe o icoana prin care sa atraga adepti.

-Dar cum se poate intampla sa fie homosexuali in Biserica?
-Uite asa. Din pacate astfel de situatii gasesti si la catolici si la protestanti si peste tot. Nu exista padure fara uscaturi. Important e ca atunci cand sunt dovediti sa se ia masurile necesare conform canoanelor. Asa ca “am auzit de la cineva” sau “mi-a zis un om de incredere” nu merge. Astea sunt barfe ieftine. Lucrurile intra in discutie doar dupa ce sunt dovezi concrete, cum a fost si in cazul lui Avondios. Asta nu inseamna ca intreaga Biserica, trebuie catalogata la fel. La fel cum in magistratura gasesti procurori sau judecatori corupti sau in politie intalnesti oameni care incalca legile statului, poti gasi nereguli si in alte parti. Asta nu inseamna ca toti magistratii sunt corupti sau  toti politistii incalca legile statului sau toti preotii ar fi rai, daca unul greseste. Acestea sunt cazuri de exceptie si in astfel de situatii se iau masurile necesare.

-Ce parere aveti, icoana Sfantului Efrem cel Nou care a izvorat mir la Sihastria Raraului inca mai face minuni daca e in posesia acestor oameni?
-Daca omul merge cu credinta la Sfantul Efrem acesta il ajuta, sunt sigur de asta. Daca ai credinta, orice icoana e facatoare de minuni. Nu icoana e problema, ci persoanele ce se folosesc de ea. Sfantul Efrem raspunde in continuare la cei care ii cer ajutorul cu credinta. Am vazut ca au inceput sa foloseasca aceasta icoana ca paravan in spatele careia sa se ascunda. E o inselare fara scrupule. Un caz asemanator se poate gasi in Vietile Sfintilor din 24 februarie. Capul Sfantului Ioan Botezatorul era izvorator de mir si tamaduia pe multi care mergeau sa ii ceara ajutor. Intr-o perioada a intrat in posesia unui anume Eustatie care facea parte din gruparea eretica a lui Arie. Acest eretic traia intr-o pestera si pastra capul Sfantului Ioan in acel loc unde locuia. In ratacirea lui se folosea de capul sfantului sa atraga oameni speculand situatia, spunad ca daca sfintele moaste izvorasc mir inseamna ca si acel monah eretic e in dreapta credinta. Multi s-au inselat de acesta si, in cele din urma, episcopul acelei cetati, vazand ca Eustatie nu se indreapta, impreuna cu credinciosii, l-au alungat pe eretic din zona. Acesta a ascuns capul Sfantului Ioan avand intentia ca dupa ce se linistesc lucrurile sa vina sa il ia inapoi. Iata un caz similar cu moastele Sfantului Ioan Botezatorul care lucrau pentru folosul oamenilor chiar si in perioada cand se afla in “posesia” unui eretic. Seamana foarte bine cu situatia din Bucuresti unde o icoana facatoare de minuni a sfantului Efrem cel Nou este folosita pentru ca altii sa isi ascunda caderea din Biserica Ortodoxa. Gherasim s-a folosit si de cartea cu noile minuni ale Sfantului Efrem, aparuta cu binecuvantarea PS Iustinian, la editura Areopag. Aceasta editura este o editura serioasa, face misiune ortodoxa in adevaratul sens al cuvantului si nu se preteaza sa sustina interesele acestei secte. S-au folosit de aceasta in scop propagandistic. Cartea a aparut cand Onufrie era in BOR. Prin ceea ce fac ei nu cinstesc aceasta icoana si nici pe sfantul Efrem. O tin in scopuri personale. Daca ar cinsti-o cu adevarat ar lasa-o intr-o biserica pentru a putea fi cinstita cum se cuvine. Chiar nu este nici un preot in BOR in care sa ai incredere sa ii lasi o icoana de asa mare insemnatate? Chiar asa de rau e BOR-ul asta? 

-Apropo de cartea despre care ati amintit. La fel s-au folosit de numele parintelui Iustin Parvu. Onufrie spune ca parintele Iustin a acreditat aceasta icoana.
- Nu cunosc situatia. Din discutiile cu o persoana foarte apropiata de la Petru Voda am aflat ca atunci cand Onufrie a mers cu icoana la parintele Iustin s-a bucurat de o primire buna. Au facut si acatistul sfantului Efrem. Undeva e firesc sa-l cinsteasca pe sfant, dar asta nu inseamna ca l-a aprobat si pe Gherasim si secta lui. Cand Onufrie a fost cu icoana la Petru Voda –Paltin era inca preot in BOR. Daca lucrurile s-ar fi petrecut dupa ce Onufrie a parasit Biserica, cu siguranta parintele Iustin ar fi avut o alta atitudine. Astea sunt lucruri care e bine sa le lamuriti cu maica stareta Iustina. Daca a fost de fata cand a avut loc evenimentul va aduce lamuririle necesare. Parintele Iustin avea mare incredere in ea, din acest motiv cred ca este in masura sa va dea raspunsul real. Acest Onufrie speculeaza tot ce poate: icoane, nume de duhovnici cu popularitate si credibilitate in popor, carti si cate altele. Si-a facut pagina de facebook unde se ascunde sub numele de mirean fara sa apara undeva ca el ar fi Onufrie, cel putin pana in momentul de fata. Pe internet se da drept preotul Emilian Caruntu, membru al asa-zisei mitropolii a schismaticului Gherasim. Pe aceasta pagina de internet a postat un filmulet cu parintele Iustin Parvu. Ei vedeti?... Parintele Iustin ne-a invatat sa nu rupem Biserica lui Hristos si sa luptam din interior pentru mentinerea ei. Respecta Onufrie aceasta invatatura a parintelui Iustin?... (dupa o pauza scurta continua) La aceasta intrebare ii las pe sustinatorii lui sa raspunda!

-Tocmai vroiam sa va intreb de aceasta pagina de facebook. Acolo am vazut poze de la slujba de Boboteaza cu Gherasim si cativa preoti. Onufrie spune ca era un sobor mare de preoti.
-Lasa acuma toate astea. O fi vrut sa faca putina impresie. O fi fost vreo cativa din astia ca ei. Pe facebook gasesti tot felul de ciudati care se ascund printre oamenii seriosi, pe langa asta pretind si ca sunt preoti sau pastori sau mari invatatori si indrumatori. Stiti vorba Apostolului Pavel? Spune ca orb pe orb la groapa calauzeste. Nu doar Onufrie, ci si Avondios are pagina pe facebook. Se intituleaza “Mons. Avondios”, adica monsenior Avondios. Are poze frumoase si povete impresionante, dar in spate se ascunde un cleric caterisit pentru homosexualitate. Multi dintre “prietenii” lui de pe aceasta pagina nu stiu cine este sub acea poza frumoasa de profil. 

-Ce e de facut in aceasta situatie?
-Trebuie ca omul sa afle ce se intampla cu aceasta secta, dar si cu aceste pagini de facebook, pentru a nu se pierde. Multi mergand acolo, nefiind avertizati, pot cadea in ratacire. Voi puteti sa atentionati oamenii de buna credinta sa fie mai atenti la aceste aspecte. Cine a aflat si continua legatura duhovniceasca cu acestia e problema lor, dar voi aveti datoria sa aduceti la cunostinta fiecaruia. E dreptul fiecaruia sa mearga incotro doreste, dar datoria voastra e de a-i preveni. Apropo de parintele Iustin Parvu, acum mi-am amintit o intamplare petrecuta in urma cu cativa ani. Eram acolo cand a venit la Petru Voda acest Onufrie Pop. A intrat in biserica si s-a plimbat prin curtea manastirii. Cineva de la distanta l-a filmat si i-a facut fotografii. Onufrie de Bergamo plecase cu poze si filmari. In felul acesta a reusit sa se foloseasca si de numele parintelui Iustin. Onufrie acesta, pe unde a mers, a aratat pozele la toti cu care se intalnea. Le mai si exagera spunand ca l-a spovedit pe parintele si i-a hirotonit un diacon ceea ce nu putea fi adevarat, caci acolo nu a slujit. Hirotonia se face doar in cadrul unei Liturghii, ceea ce nu a avut loc. Va dati seama ce tactica au oamenii acestia? Se folosesc de anumite persoane sa isi faca popularitate si sa castige increderea oamenilor. Aceasta fapta de la care dumnezeu este? E clar ca e dracesc. Daca pe unii monahi din obste, care vazandu-l cu engolpion i-a cerut binecuvantare, a reusit sa ii pacaleasca, cu atat mai mult pe omul de rand care nu reuseste sa faca distinctia dintre un preot canonic si unul necanonic! A spus ca e episcop canonic si apartine de greci, noi l-am crezut. Parintele a dat dezmintire dupa aceea, dar nu asta e problema, ci felul lor de a se ascunde in hainele si numele Bisericii Ortodoxe Romane. Se folosesc de numele parintelui Iustin Parvu care e in BOR, de imaginea buna pe care BOR o are in strainatate, si tot ei critica BOR incercand sa discrediteze Biserica Romana. Prezinta situatia ca si cum ei sunt buni, iar cei din BOR sunt rai din cale afara, atunci cand sunt demascati si au posibilitatea sa isi atraga vreun prozelit.

-Onufrie spune ca a plecat din Biserica pentru ca a fost prigonit.
-Nu cunosc situatia. Dar din ce motive sa fi fost prigonit?

-Nici el nu ne spune. Spune ca a fost amenintat cu bataia.
-De catre cine? De politie? De securitate? De patriarhul Daniel? Ce vina are unul sau altul pentru caderea lui din Biserica? Hai sa fim seriosi! Astea sunt justificari disperate. Asa de aruncat vorbe la nimereala oricine poate, dar trebuie dovedit, argumentat, altfel raman doar niste barfe ieftine ca intre babe. Presupunem ca a fost caterisit pe nedrept, avea dreptul sa faca contestatie si sa argumenteze nedreptatea facuta, nu sa intoarca razboi impotriva Bisericii lui Hristos. Chiar daca ar fi fost asa, din moment ce a iesit din Biserica a pierdut tot. Biserica este trupul lui Hristos, iar Hristos este capul Bisericii, spune Apostolul Pavel. Nu pot fi mai multe trupuri la un singur cap. Biserica Ortodoxa Romana si celelalte Biserici surori din Grecia, Ierusalim, Rusia, Bulgaria, Serbia, Constantinopol etc. sunt in comuniune si formeaza trupul lui Hristos. Celelalte fractiuni, secte, ca or fi pe calendar nou sau vechi, care nu sunt in comuniune cu trupul Bisericii canonice sunt ca mladita ce se usca si se arunca in foc, dupa cum spune insusi Mantuitorul in Sfanta Evanghelie. Acest Gherasim nu e in comuniune cu Trupul lui Hristos, cu ce drept pretinde ca e ortodox? E clar ca se ascunde sub numele de ortodox ca sa atraga ortodocsi la secta sa. Sfantul Ioan Gura de Aur a fost prigonit si tot nu a parasit Biserica. L-a prigonit imparatul. Au fost ierarhi care, lingusindu-se pe langa imparat, l-au prigonit. La cata popularitate avea acest mare sfant putea sa isi faca o alta “Biserica” si nu a facut-o pentru ca el marturisea Adevarul nu incerca sa se descurce cumva sa isi atinga anumite scopuri. Sfantul Maxim Marturisitorul a ramas in Biserica si cata lume il cunostea si avea incredere in el. I-au taiat limba si mana si tot nu a parasit biserica. Putea foarte simplu sa isi faca alta “Biserica” in care sa se autoproclame episcop si sa fie independent de ceilalti, dar n-a facut-o pentru ca a cautat Adevarul. Asa face un om cu adevarat sincer. A ramas in Biserica si a luptat din interior pentru a marturisi Adevarul lui Hristos. Un caz asemanator este cel al parintelui Arsenie Boca de la Prislop pe care episcopul Andrei al Aradului l-a oprit de la slujire. Stiti ce a facut in aceasta situatie? A cantat la strana, nu a parasit Biserica si nu s-a inhaitat cu alte ramificatii dubioase cum este cea de la Milano si multe altele ca ea. Acesti oameni l-au cautat pe Hristos, nu le-a trebuit senzatii, ranguri sau titluri pompoase si extravagante..., ci doar pe Hristos. Astfel de exemple gasiti multe in Vietile Sfintilor, in istoria Bisericii Ortodoxe. Toti acestia sunt sfinti. Daca ar fi parasit Biserica nu ar mai fi fost sfinti, iadul i-ar fi mancat.

-Si Onufrie de ce a plecat cu icoana din Biserica Ortodoxa?
-Nu-l judecati. S-ar putea ca e sincer, dupa cum spun cativa dintre adeptii lui, si intr-adevar sa fie un baiat bun, dar care sa fi cazut intr-o ispita. Nu-l cunosc personal, dar daca e sincer, Dumnezeu il va readuce in Biserica de unde a plecat. Daca nu e sincer, va continua dupa cum a pornit deja. Asta in functie de ce cauta fiecare. Ce cauta, dupa aceea se va zbate mai departe. Daca cauta pe Hristos si Adevarul de credinta, se va intoarce in Biserica, iar daca cauta sa dovedeasca minuni si extravagante va ramane in continuare in tot felul de grupari rupte de Biserica. Poate ca in momentele acelea s-a pripit, or fi fost anumite conjuncturi pe care nu le putem cunoaste. O mai fi stat si altii pe capul lui influentandu-l in aceasta directie. Mai degraba cred ca e o victima. Poate ca Gherasim s-a folosit de el si de icoana sa atraga oameni si sa il exploateze, cum a facut si Onufrie Pop in Milano cu o icoana a Maicii Domnului. La cateva zile dupa ce Onufrie a intrat in asociatia lui Gherasim, acesta i-a dat un rang destul de pompos. L-a prins in momentul slab si acum… asta e, ce sa-i faci? Acum e in mare tulburare, trebuie lasat sa se linisteasca si apoi ii va spune constiinta ce sa faca. Daca e sincer si va putea trece peste niste orgolii va fi bine, isi va salva sufletul. Nu trebuie acuzat sau sa i se dea in cap ca a gresit. Daca cineva vrea sa il ajute sa se roage pentru el si sa il convinga sa se intoarca inapoi. Va fi greu. Daca Onufrie va avea puterea sa faca acest lucru, va primi un canon de la ierarhul care il va reprimi si-si va duce zilele linistite intr-o manastire sub ascultare. Cine va reusi sa il recastige va primi Dumnezeu jertfa sa asa cum spune in Evanghelie; daca ai castigat un suflet pierdut ti l-ai castigat si pe al tau. In situatia asta nu trebuie sa facem pe jandarmii, sa il aruncam la gunoi ca un lucru stricat. Si el are nevoie de ajutor, nu in sensul de a fi incurajat in ceea ce face, ci in a-l convinge sa isi repare gresala. Are, in Bucuresti, cativa oameni apropiati, poate au vazut la el anumite calitati. Acesti oameni pot face acum pentru el un lucru demn si frumos ajutandu-l in sensul bun, nu lasandu-se dusi de vartejul acesta tulburator al intereselor sectei lui Gherasim.

-Ce ne mai puteti spune despre acest Gherasim si increngatura in care se afla?
-Doar atat cat am zis. Deocamdata nu e nevoie sa intram in alte detalii.



       Incheiem cu marturia unui fost preot al sectei “Mitropolia de Milano si Aquilea”, Veniamin Ilie (Blagocin) Acesta spune ca slujbele si predicile se fac in limba romana, iar principalii vanati sunt romanii din Romania si din Moldova de peste Prut care merg in Italia la munca fara sa stie ca aceasta “mitropolie” nu detine harul Duhului Sfant pentru ca e schismatica. In publicatia Cotidianul, acesta marturisea: “Problema actuala este ca toti romanii care vin si fac sfestanii, masluri si slujbe nu sunt anuntati ca aceasta este diferita canonic de Biserica Ortodoxa Romana si ca nu are nici o treaba cu institutiile religioase din Romania”. Mai spune Veniamin ca, emigrantii romani pica usor in aceasta capcana fiindca nu stiu despre excluderea acestor preoti din BOR: “Nu stiu oamenii ca BOR e una, milanezii sunt altceva,…”. Veniamin a mai recunoscut ca hirotonia facuta de catre “iararhii” sectei de la Milano nu are valoare sacramentala. Mai aflam de la romanii care au intrat in contact cu ceasta secta ca:“bisericile lor din Italia nu difera cu nimic de cele ortodoxe din Romania si Republica Moldova, preotii poarta aceleasi vesminte si sunt foarte amabili, politicosi, te poftesc la masa si dau impresia ca pentru ei situatia materiala nu conteaza deloc. Au o psihologie foarte dibace astfel incat sa te faca sa iti placa acolo si sa-ti dobandeasca increderea. Cand am ajuns acasa am aflat ca totul e identic doar in aparenta, in lucrurile de suprafata” – spune Anatolie Ciubotaru, un credincios din Basarabia.



Mentionam ca pe teritoriul Italiei si Maltei, ierarhii canonici sunt:

1.      Înaltpreasfințitul Mitropolit Ghenadie (Patriarhia Ecumenică)
2.      Înaltpreasfințitul Arhiepiscop Inochentie (Patriarhia Moscovei)
3.      Preasfințitul Episcop Siluan (Patriarhia Română)
4.      Înaltpreasfințitul Mitropolit Galaction (Patriarhia Bulgară)

Acestia se recunosc reciproc conform canonicitatii ce o au prin patriarhiile de care apartin fiecare.

Vedeti si:
http://episcopia-italiei.it/index.php/it/?option=com_content&view=article&id=350:consiliu-episcopal-ortodox-din-italia-i-malta&catid=45:comunicate&Itemid=65&lang=ro&donttouchthis=true

prof. Cristian Marc

                           *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu