luni, 1 aprilie 2013

Virgiliu Gheorghe: "Trebuie să avem un învăţământ bazat pe creativitate"

Îi ducem pe copii la şcoală să înveţe, dar nu asta îi face deştepţi, acumularea de cunoştinţe, ci exercitarea minţii într-un antrenament. Eu nu-mi dezvolt creierul pentru că ştiu să fac integrale, ci făcând integrale îmi dezvolt nişte structuri corticale ce pot să facă altceva în viaţă.

Noi trebuie să avem un învăţământ bazat pe creativitate, pe înţelegere, pe activităţi şi nu un învăţământ bazat pe să băgăm în capul copilului cât mai multe cunoştinţe. Eu cred că asta e o problemă de mediocritate şi de neînţelegere a sensului adevărat al educaţiei, la care, din păcate, sunt victime o întreagă generaţie de copii.

Am ieşit din comunism şi parcă e mai rău ca şi atunci. În societatea românească criteriile de selecţie a valorilor aproape lipsesc.

Fragment din cuvântul biofizicianului Virgiliu Gheorghe în cadrul emisiunii Garantat 100%

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu