miercuri, 14 septembrie 2011

Moartea nu vine sa-i faci o cafea, vine sa te ia!

Eu am fost la viata mea la mai multe capatai de morti, stiti ca am mai mult de 90 de ani. Tipetele lor, contactul cu alta lume, care se stia si care nu se credea, vederea pacatelor proprii, pacate care nu se puteau repara decat prin intoarcere inapoi. Iar inapoi nu se mai putea veni, pentru ca venise moartea sa-i ia... V-am mai spus, moartea nu vine sa-i faci o cafea, vine sa te ia. Moartea-i o realitate. Si toti muribunzii pe care i-am vazut, doreau sa mai traiasca macar o zi.

Dar sa stiti ca nu intr-o zi, intr-o clipa poti sa faci foarte mult. Repet, daca nu stii sa mori si sa inviezi in fiecare zi, daca nu-ti pui problema mare a vietii tale, nu realizezi nimic important in planul mantuirii. Moartea e o realitate, nu avem ce face. Raiul e o realitate, iadul - o alta realitate. Daca traim fara a ne intreba: "Ce-i cu mine fata de valorile acestea, fata de ceea ce va fi?" - e o mare greseala. Chiar un sfant parinte spunea asa: daca crezi ca exista Vesnicia si stai nepasator, meriti sa fii inchis in casa de nebuni.

Care este pretentia unui baiat nou insurat fata de sotia lui? "De ce nu te-ai gandit la mine toata ziua?", nu? Asta este si atitudinea lui Dumnezeu fata de om tinand cont de faptul ca omul este creatia lui. "Eu v-am creat, v-am dat lumina ochilor, inima, glasuire, Eu va miluiesc, Eu va judec, Eu va fericesc, fara de Mine esti nimic, pot sa te iau in fiecare clipa". E un adevar, e un adevar sigur. Dar daca tu esti nepasator si astepti prepelita aia din cer, sa stii ca nu faci bine.

Omul este o fiinta superioara, superioara intregii creatii. Cand a facut Dumnezeu Creatia a zis si s-a facut dintr-un cuvant. Pe om, insa, l-a cioplit, l-a facut dupa chipul si asemanarea Lui. Chip si asemanare, toata lumea stie, dar nu gandeste ce inseamna chip si asemanare. Putem fi dumnezei dupa har, superiori ingerilor. Ingerii au o misiune grozava, pe care o indeplinesc cu o foarte, foarte mare exactitate. Dar ca structura, ca finalitate, omul este superior ingerilor, omul conduce Universul, de asta S-a facut Iisus Hristos Fiul Omului, om desavarsit, cu scopul sa ne salveze, sa ne trezeasca.

Iisus ne-a adus mai mult decat ne-a pierdut Adam, ne-a adus putinta de a ne indumnezei dupa har; ne-a dat puterea de a ne lepada de pacat, de iertare a vrajmasilor, de a exista ca o entitate mai mare decat oricare alta. Toata creatia este minunata, dar anume omul a fost creat cu o mare iubire, iubire care nu stiu daca se poate spune prin cuvinte. Dumnezeu este altceva decat credem noi, este iubirea desavarsita. El ne-a creat doar pentru El nu si pentru altcineva sau altceva. El ne-a creat ca sa fim cu El in vecii vecilor.

Arsenie PAPACIOC

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu