miercuri, 19 decembrie 2012

Părintele Amfilohie Brânză: "Trebuie să-l mărturisim pe Hristos"


"În momentul în care Biserica se identifică numai cu Dealul Patriarhiei sau cu mitropolia cutare, ne-am nenorocit. Biserica este poporul cel viu şi rugător, toate mădularele Bisericii.

Trebuie să-l mărturisim pe Hristos, căci cel ce se va ruşina de Mine înaintea oamenilor şi Eu mă voi ruşina de el înaintea îngerilor lui Dumnezeu. Evanghelia e pentru toţi deopotrivă. Şi îngerii mei stau de-a dreapta Slavei lui Dumnezeu.

În ceea ce priveşte ierarhia, trebuie să o păstrăm cu preţul vieţii noastre. Noi trebuie să impresionăm prin jertja noastră, prin moartea noastră, dacă se poate. Fără un discurs al jertfei, la ora actuală nu se scrie nimic.

 Eu dacă vorbesc acum nu înseamnă că fac creştinism, nici pomeneală, fapta omologhează, dar nici nu trebuie tăcut, dragii mei. Să nu devină muţenia starea specifică a Bisericii, cum se tinde. Parcă am abdicat în faţa politicului. Şi ce-i politicul? Biserica este invincibilă!"

Fragment din cuvantul Parintelui Amfilohie ce poate fi ascultat mai jos.



Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu