sâmbătă, 15 iulie 2017

Maria Popescu, copilul-minune al școlii făcute acasă: 10 clase făcute în 4 ani și Bacalaureat de 9.13

Sunt Maria Popescu, șefa de promoție a Liceului Tehnologic «Dimitrie Leonida» din Piatra Neamț și, până la 13 ani, nu am fost nicio zi la școală”…

Notată cu 10 la matematică în această primă sesiune a examenului de Bacalaureat, Maria Popescu spune că povestea ei este ”o minune a Bunului Dumnezeu”. Are 19 ani și s-a născut în București. Pe când avea 4 ani, s-a mutat cu familia la Petru Vodă. Mai are o soră și trei frați, ea fiind cea mai mare. La Petru Vodă, au găsit frumusețe, bucurie, pace, binecuvântare, pentru că ”eram lângă Părintele Iustin Pârvu, care ne-a chemat în acest colț de Rai!”. Când a venit vremea să fie înscrisă la școală, n-a avut condiții, așa că a stat acasă. Părinții, amândoi cu studii superioare, s-au îngrijit s-o învețe să citească, să scrie, să socotească… Un fel de homeschool-ing, în care părinții preferă să-și educe copiii acasă, nu într-o școală tradițională, din sistemul public sau privat.
În alte țări, curentul a devenit deja o obișnuință, dar România e departe de acel moment, fie și numai prin prisma reticenței la tot ce iese din tipare. Dezavantajul școlii făcute acasă este, în primul rând, recunoașterea studiilor și obligativitatea adeverinței de absolvire a claselor, indiferent că e a VIII-a sau a XII-a.
E ceva frumos, dar, din păcate, acest proiect nu este acreditat la noi în țară. Dacă ar fi fost posibil homeschool-ingul în România, poate că nu era așa cu mine, să nu merg la școală, să ajung să mă dau, la un moment dat, cu capul de pragul de sus, deoarece trebuia neapărat să fiu înscrisă în sistemul școlar de stat. Dar… așa a fost să fie și cred că așa a vrut Dumnezeu!”, spune Maria.

* 10 clase absolvite în 4 ani

La 13 ani, fiind deja prea mare pentru clasele primare, a fost înscrisă la programul ”A Doua Șansă la Educație, Prima Șansă la Formare Profesională”, unde a recuperat, rapid și cu brio, anii pierduți pentru sistem.
Aici se prevedeau doi ani de școală într-un singur an calendaristic, dar eu am terminat 10 clase în patru ani, din 2011 până în 2015. Nu am făcut doar doi ani școlari într-un an calendaristic, ci chiar și trei ani într-un an! Părintele Iustin Pârvu a fost întotdeauna alături de mine și m-a sprijinit, m-a încurajat să merg înainte și asta a însemnat pentru mine foarte mult! Până acum, ajunsă absolventă de liceu și cu rezultate bune la examenul de Bacalaureat, am știut și știu că Părintele a fost și va fi alături de mine! Îi voi fi recunoscătoare toată viața!”.
În cei patru ani petrecuți absolvind clasă după clasă, Maria Popescu a trecut prin multe școli și spune că, peste tot, a întâlnit oameni frumoși.
La școala ”Arhimandrit Chiriac Nicolau”, din Vânători, a terminat clasele I-IV și a cunoscut-o pe învățătoarea Elena Iulia Borș-Humulescu: ”Această doamnă, împreună cu încă o doamnă învățătoare mi-au insuflat cu dragoste cunoștințele școlare. Pentru aceasta, le mulțumesc din suflet! Apoi am terminat clasele V-VIII, la Școala Gimnazială Nr. 5 din Piatra Neamț, unde am întâlnit, de asemenea, oameni minunați. Doamna dirigintă, profesoara Mariana Roșanu, împreună cu alți profesori m-au inițiat în tainele cunoștințelor educative cu dragoste și răbdare. Participând la proiecte, cu ajutorul acestor oameni, am reușit să depășesc multe goluri. Eu le mulțumesc și le sunt recunoscătoare!”.
Primele două clase de liceu le-a terminat la ”Dimitrie Leonida”, tot în Piatra. ”Aici, doamna dirigintă, profesoara Mariana Amariei, m-a încurajat, m-a iubit și m-a sprijinit să ajung la rezultate mari. Această doamnă minunată întotdeauna, indiferent de piedicile pe care le-am întâmpinat, m-a învățat să merg înainte și chiar dânsa a mers împreună cu mine pe drumul inițierii. Eu îi sunt recunoscătoare și îi mulțumesc pentru că mi-a fost alături ca o mamă!”.

* Șefă de promoție cu 9.75 și bacalaureată cu 9.13

Clasele a XI-a și a XII-a, tânăra Maria le-a urmat tot la ”Dimitrie Leonida”, la profilul Turism și alimentație. De data asta, la program normal, pentru că deja avea vârsta potrivită.
La început, a fost o lume nouă pentru mine, era greu să mă integrez așa repede, fiindcă nu aveam toate cunoștințele necesare, având în vedere timpul scurt în care am terminat școala până atunci”.
”Cu ajutorul Maicii Domnului, ocrotitoarea mea, am întâlnit oameni care m-au ajutat cu multă dragoste. Mulțumesc lui Dumnezeu, cu ajutorul Lui cred că va fi bine! Voi merge înainte!”
Le mulțumesc doamnei diriginte Mirela Urdă, care cu dragoste m-a ajutat, doamnei directoare Micșunica Popa, doamnei profesoare Iliana Diaconu, care, cu răbdare și dragoste, m-a ajutat să am rezultate bune la matematică, deși, la început, nu aveam toate cunoștințele necesare. Tuturor celorlalți profesori din acest liceu le mulțumesc, din toată inima! Aici am participat la proiecte, activități extrașcolare, am petrecut clipe minunate și astfel am reușit să acopăr golurile mele, să ajung la nivelul celorlalți, să mă integrez. Acestor oameni cu suflet frumos, care își iubesc elevii ca pe proprii lor copii, oameni care au fost alături de mine și m-au încurajat cu căldură sufletească, eu le sunt recunoscătoare și le mulțumesc! Datorită lor am ajuns astăzi așa și sper că am reușit să le aduc bucurie. Mulțumesc, nu în ultimul rând, părinților mei care m-au sprijinit în toată această cale a realizării!”.
Maria Popescu a devenit șefa promoției ei, având media generală 9.75. La Bacalaureat, a luat 10 la mate, 7.90 la română și 9.50 la geografie. Cu media finală 9.13, este printre cei mai buni copii ai județului Neamț, promoția 2017.
Vrea să meargă la Facultatea de Matematică, la ”Al.I. Cuza”, în Iași.

* ”Un om frumos, integru și senin, a fost sufletul clasei!”

În ziua când i-a fost prezentată fata, prof. Mirela Urdă spune că a văzut ”printre genele ei lungi, multă fermitate, seriozitate, o privire pătrunzătoare și profundă, un chip de copil frumos, curat, cu sufletul surâzător”. ”Am simțit bucurie! Era premonitorie… căci întâlnirea mea cu ea a fost doar bucurie! A fost sufletul clasei! Implicată în proiecte de dezvoltare personală, de voluntariat, dornică să se cunoască pe sine și pe ceilalți, ea excela în același timp la toate materiile… Cu credință, cu profunzime și eleganță, a trecut pe lângă colegii săi și a reușit, ajutându-i, lucrând împreună cu ei să-i depășească, fiind șefă de promoție! Cu glasul tremurând de emoție, a prezentat discursul elevilor la cursul festiv. Cu eleganță și veselie, ne-a încântat la banchet! Iubește frumosul, pe Dumnezeu, oamenii și este însetată de cunoaștere! Îi urez să rămână un om frumos, integru și senin și să devină ceea ce visează!”, a adăugat cea care i-a fost dirigintă Mariei în clasele XI-a și a XII-a.
Maria este un copil frumos, deștept, cu mult bun simț, căruia îi urez mult succes în tot ce va face mai departe!”, a spus și profesoara de matematică Iliana Diaconu.
Directoarea de la ”Dimitrie Leonida”, prof. Micșunica Popa, spune că Maria Popescu este un nume care a făcut cinste liceului pe care-l conduce: ”S-a integrat rapid în colectivul de elevi și și-a făcut prieteni în rândul colegilor. Felicitări elevei, cadrelor didactice care au pregătit-o și colegilor care au încurajat-o! Sunt convinsă că și părinții, familia au contribuit la această reușită. Îi dorim succes în viitorul ce i s-a deschis în față!”.

* ”Meriți și vei avea o viață fericită, Maria!”

Fosta dirigintă a Mariei din clasele a IX-a și a X-a, prof. Mariana Amariei, spune că toată munca fetei, atât la programul ”A doua șansă”, cât și la liceu, arată dorința de a învinge: ”Participarea Mariei la toate activitățile școlare și extrașcolare mi-a dat posibilitatea să o cunosc foarte bine, să-i pot călăuzi pașii spre cunoaștere, să-i dezvolt încrederea în forțele proprii, dragostea de meserie, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Lucrul în echipă, perseverența și dorința de a învinge au fost cheia succesului! Am continuat activitățile comune, în calitate de dirigintă la Liceul Tehnologic «Dimitrie Leonida», anii III și IV la programul «A doua șansă». Rezultate remarcabile am obținut, în continuare, și la liceu, prin participarea la concursuri și olimpiade. Suntem, în același timp, la sfârșit și la început de drum! Nota 10 la matematică, de la Bacalaureat, încununează munca de zi cu zi, călăuzită fiind de profesorii de excepție ai Liceului Tehnologic «Dimitrie Leonida» Piatra Neamț. Dragostea pentru meseria de dascăl, lucrul în echipă, gestionarea emoțiilor și rezolvarea tuturor problemelor cu înțelepciune, ne dă putere nouă, profesorilor, să continuăm, iar fiecărui elev siguranța reușitei și încrederea în forțele proprii! Succes și împliniri pe drumul vieții! Meriți și vei avea o viață fericită, Maria!”.

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu