sâmbătă, 27 mai 2023

Vindecarea unui muribund, de către Sfântul Ioan Rusul

Ilias Papakostas, originar din Evritania, Grecia, când s-a întors din America în țara sa natală, s-a îmbolnăvit grav de pneumonie, infecție a intestinelor și cardiopatie. I se apropia sfârșitul. În zadar doctorii încercau să-l salveze. Patruzeci de zile s-a luptat cu moartea.

Într-o zi, la bolnav a venit în vizită un prieten de-al său, avocat în Volos. Acesta i-a spus mamei deznădăjduite a bolnavului că, odată, în Halkida, a auzit vorbindu-se despre un oarecare Sfânt Ioan Rusul. Bolnavul, după cum povestește el însuși, se găsea într-o așa stare rea, încât nu simțea și nici nu era în stare să urmărească cele spuse de vizitator. A auzit doar cuvântul „Rusul”.

În ziua următoare, după cum relatează Papakostas, starea mea s-a înrăutățit în mod primejdios. Nu puteam să dorm, ci îmi petreceam ultimele ore în agonie. Așteptam moartea. Atunci, dintr-odată, am simțit că vreau să dorm și nu am întârziat să adorm foarte adânc. În timpul somnului am avut un vis neobișnuit, pe care nu-l voi uita niciodată! Am văzut cum se deschide ușa salonului meu și cum intră un tânăr cu o cămașă albă. M-a salutat și m-a întrebat cum mă simt. 
I-am răspuns că boala m-a învins deja și doar moartea ar putea să mă izbăvească din durere. Atunci tânărul îmi spune într-un limbaj simplu, cuvânt cu cuvânt: «Ascultă-mă! Eu sunt Sfântul Ioan Rusul. Te voi face sănătos în cinci zile. Să te scoli însă și să mergi să te închini la biserica mea din Evvia. Dacă nu vei putea, atunci trimite pe soția ta, sau pe cumnata ta, sau pe mama ta. Ai credință și nu te teme. În cinci zile te vei face sănătos». Imediat Sfântul a dispărut din camera mea. Dimineața, când m-am trezit, am simțit că starea mea s-a îmbunătățit. Acest lucru a fost constatat și de către doctor, care m-a vizitat în acea zi.

După ce m-am trezit, le-am chemat pe rudele mele și, emoționat, le-am relatat visul neobișnuit. Atât eu, cât și multe dintre rudele mele nu cunoșteam dacă într-adevăr există acest sfânt. Însă chiar în ziua aceea mi-a spus părintele Lambros că există cu adevărat, în afara Halkidei, cu trupul întreg, Sfântul Ioan Rusul!

Pentru a nu lungi vorba – conchide Ilias Papakostas –, în cinci zile m-am vindecat complet și nu voi uita niciodată intervenția dumnezeiască a Sfântului în viața mea. Din marea mea recunoștință pentru Sfânt și pentru a-mi arăta credința mea, am mers și m-am închinat sfintelor sale moaște. Minunea aceasta s-a întâmplat în anul 1937”.

Sursa: doxologia.ro

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu