joi, 28 ianuarie 2021

Părintele Proclu: "Adevărul este numai în Biserica Ortodoxă"

Trebuie păstrată credința ortodoxă, atâta a mai rămas curat pe fața pământului. Mărturisirea este slava Bisericii, trebuie să mărturisim Adevărul și prin fapte, și prin cuvânt. Ereticii sunt gura iadului. Diavolul lucrează prin ei. Sfinți numai în Biserica Ortodoxă se fac. Toți sfinții de asta au ajuns sfinți: au fost luați în râs, au fost batjocoriți, au fost chinuiți, prigoniți și Duhul Sfânt prin ei a arătat că adevărul este în Biserica Ortodoxă. Dacă un preot a slujit cu catolicii, Duhul Sfânt îl lasă în părăsire. Adevărul este unul. 

Au venit niște domni cândva și le‑am spus că adevărul este în Biserica Ortodoxă. Unul din ei mi‑a răspuns: „Dragă, să știi că te contrazic – toate credințele sunt de la Dumnezeu.” Eu i‑am zis că dumnezeii păgânilor sunt draci. S‑a supărat, dar nu am avut ce‑i face. Adevărul este numai în Biserica Ortodoxă. Bunul Dumnezeu nu vrea să ne ducă în rai forțat; numai aceia vor câștiga, care vor spori în smerenie.

Părintele Proclu Nicău

Extras din cartea Conşiinţă, spune-mi

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu