sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Părintele Amfilohie Brânză: "Câţi au murit în Taina Botezului? Ne-am emancipat prea tare în detrimentul înduhovnicirii noastre"

Am fost şi eu invitat la Sovata, să fac botezul la două surori gemene. Nici nu aveau cristelniţă la biserică. Am vorbit cu preotul, era foarte înţelegător, şi mi-a spus că i-au sărit oamenii în cap. Deci iată, nu mai e vorba de preot, era vorba de obişnuiţa locului.

 Am venit cu cristelniţă, am adus apă, şi le-am făcut botezul. Zic nu vă speriaţi, că n-o să moară. Trebuie făcută o educaţie uşor, uşor, dar să acorde şi importanţa care trebuie, deci să nu vină la un spectacol şi atât. Câţi au murit în Taina Botezului? Ne-am emancipat prea tare în detrimentul înduhovnicirii noastre. Să mergem cu măsură în cele duhovniceşti şi să nu mai invocăm motivele veacului acestuia. Tot ce nu-i făcut după voia lui Dumnezeu, atrage şi mânie.

Fragment din conferinţa "Criteriile mântuirii în Biserica Ortodoxă" susţinută de Părintele Amfilohie Brânză, ce poate fi ascultată aici.

Vezi si Invataturi corecte si invataturi gresite despre nastere, botez si despre copiii mici

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu