luni, 10 iunie 2013

"Binefaceriile" vaccinarii: Cosmarul unei mame ce a nascut o fetita clinic sanatoasa

La nastere a fost vaccinata impotriva hepatitei, in a 4-a zi de viata, Sara a primit vaccinul BCG. Dupa a doua injectie, vazand ca fetita e nervoasa, nu suge, e galbena la fata, cu broboane de transpiratie, mama a fugit la doctor:

"Mi s-a spus ca e un copil coplesit de la un icter, ca sa-i dau in continuare sa suga". Seara, copila a adormit:

"Pana la ora 11 cand a deschis ochisorii, a stat pana la ora 1 si ne-am privit ochi in ochi, nu plangea, nu zicea nimic, iar…. Pe la 1 s-a pus pe un geamat. L-am trez pe sot, iar pe la 3 am decis sa mergem cu ea la spital"
La spital, in Constanta, i-au facut analize, au internat-o si au asteptat dimineata vizita doctorului.

"Noi le-am spus din prima zi ca copilul a fost vaccinat, iar probabil au inceput imediat dupa vaccinare si ni s-a spus ca n-are ce reactie sa dea. Le spuneam: pe copil il avem alergic la lapte si mi s-a spus ca nu sunt medic sa decid si sa tac din gura daca nu stiu"

Copila a fost tratata cu antibiotic injectie. Agitata, mama a vrut sa plece cu fiica la Bucuresti. Dar a fost trimisa la radiografie.

"Am simtit-o moale, am desfasat-o pe pat, sotul tocmai atunci venise de acolo si facuse stop, in bratele mele, ne-au dat afara, am inceput sa tip ca a murit, nu stiam ce se intampla. Ne-au dat afara, iar dupa 10 minute au reusit s-o resusciteze au mutat-o pe chirurgie pediatrica.

Dupa, am botezat-o, am apucat s-o botezam, nu am fost lasati nici macar la botez, in usa sa vedem cum iese. Am stat in genunchi in salon, sotul meu a stat in genunchi si s-a rugat in salon si am plans toata perioada botezului, mi-a botezat-o o asistenta de pe sectie"

Apoi, foaia de observatie a inceput sa se umple de semne de intrebare.

Nu voia sa-si ingroape copilul. A sunat la Ministerul Sanatatii, toti prietenii ei si-au pus pilele in miscare, iar medicii din Constanta chiar ii pusesera in fata o foaie de transfer, pe care a semnat-o.

"Iar la juma de ora m-a sunat medicul de pe sectie, eu asteptam vestea sa-mi spuna ca plecam. Mi s-a spus condoleante, v-a murit fata. Nici macar in fata n-au avut curajul sa-mi spuna, m-a sunat din spatele usii".
"A scos-o dintr-un frigider, era intr-o cutie de deseuri toxice, din aceea galbena. Picioarele erau atarnate pe jos si 3 sferturi din corp era in cutie. Ramasese cu o branula in gat, asa am si ingropat-o, daca ea fusese intepenita in frigider"

Dupa ce si-au ingropat fata, au fost sunati de la maternitatea privata sa-si plateasca rata pentu nastere. Oficial - tragedia acestei familii n-are nici o legatura cu vaccinarea. Dar mama e convinsa acum ca fiica ei a fost victima unui malpraxis de la tratamentul preventiv pana la terapia intensiva. A reclamat medicii la Colegiul Medicilor. Dupa jumatate de an, inca nu are un raspuns.

"Avem noi forensic medicine in Romania? Sa te duci sa vezi, sa ia probe sa vada toata biochimia….ca sa poti sa pui un diagnostic clar", spune Dr. Adrian Cacovean, chirurg.

In Statele Unite, la vaccinare fiecare copil plateste o taxa mica, bani ce se duc intr-un fond de despagubire a vatamatilor. La noi, nu exista.

Fragment din emisiunea "Romania, te iubesc!"

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu