"Generaţia tânără este orientată în întregime către o întoarcere la primitiv, lucru care se reflectă în costumaţia, muzica, părul lung şi comportamentul ei socio-sexual. Adolescentul nostru devine deja parte a unui clan din junglă. Pe măsură ce tinerii pătrund în această lume de clan, toate simţurile lor fiind extinse electric, asistăm şi la o amplificare similară a sensibilităţii lor sexuale.
Goliciunea şi sexualitatea neîngrădite se întind rapid în era electrică (a comunicării pe calea undelor electro-magnetice), deoarece televizorul, care îşi tatuează mesajul direct pe pielea noastră, face din haine un lucru învechit, o barieră şi este normal ca noua importanţă a simţului tactil să-i determine pe tineri să se atingă mereu între ei - după cum sugerează şi textul de pe insigna vândută în magazinele de obiecte psihedelice.
Stimulând simultan toate simţurile, mijloacele electrice (televiziunea, computerul) dau o dimensiune senzorială nouă şi multiplă sexualităţii de zi cu zi, iar stilul de împerechere focoasă al lui Henry Miller pare acum demodat. (...) Vedem, de exemplu, uşurinţa cu care tinerii trăiesc împreună fără vreun sentiment de vinovăţie sau, cum se întâmplă la hippy, în menajuri cuprinzând o întreagă comunitate."
McLuhan Marshall, Mass-media sau mediul invizibil, Nemira, Bucureşti, 1997.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu