vineri, 30 noiembrie 2012

Părintele Amfilohie Brânză: "În faţa morţii nu operează nici banul, nici materia"

De tânăr te cunoşti ce eşti, nu aştepta tu bătrâneţea - când îţi apar negi pe faţă şi nu mai poţi sta în picioare din cauza varicelor - să-L mărturiseşti pe Hristos. Acuma s-o faci, la tinereţe, acuma întemeiază-ţi familia, acuma mergi în mănăstire, acuma scrie cărţi, acum studiază, acuma cântă, acuma te bucură, nu aştepta tu după 60 de ani.

Eu am făcut şcoala militară la Mediaş, am fost în clasă 21 de inşi. Când am intrat eu în mănăstire, m-au întrebat că ce m-a apucat - şi am fost şef de clasă. Dupa cinci ani de zile, patru erau în puşcărie. Şi zic, voi ce aţi făcut cu anii voştri? Mă plângeaţi pe mine că am intrat în mănăstire. Acum şi-au dat seama ce sunt ei de fapt, nu când sunt la volan, nu când sunt cu femeia, nu când sunt cu banul în buzunar. S-au văzut acum cum sunt ei. Înţelept e cel care judecă din timp.

Uită-te cum ajunge o fumătoare, cum ajunge o desfrânată. Reclama la bere - fericire -, bea paharul ăsta şi eşti minunat. Dar uită-te la el când este în ceasul morţii, să vezi cum horcăie şi du-i o ladă de bere. Vom vedea că în faţa morţii nu operează nici banul, nici materia, nici trupul, nici armata, nici NATO, nimeni! Numai Hristos e singurul sprijin.

Fragment din cuvântul Părintelui Amfilohie Brânză ce poate fi ascultat integral aici.

Introdu e-mailul pentru abonare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu